KÖPVILLKOR

Köpvillkor

1. Allmänt

Dessa köpvillkor gäller när du som konsument gör en beställning via vår webbshop. Företaget bakom butiken är:

Platinum Sportswear
Org.nr: [ange organisationsnummer]
Adress: [ange adress]
E-post: Platinumsportswear@hotmail.com

Genom att beställa accepterar du våra villkor.


2. Beställning

När du genomför en beställning får du en orderbekräftelse via e-post. Om du inte får en bekräftelse, kontakta oss. Vi förbehåller oss rätten att annullera beställningar vid felaktiga uppgifter eller vid misstänkt missbruk.


3. Priser och betalning

Alla priser anges i SEK och inkluderar moms. Eventuella fraktkostnader redovisas innan köpet slutförs.

Betalning sker via [ange betalningslösningar, t.ex. Klarna, kortbetalning, Swish].


4. Leverans

Normal leveranstid är 5–7 arbetsdagar. Leveransen sker med citymail som kommer skicka smsa till dig när ditt paket är framme för utlämnings alternativ.

Vi ansvarar inte för förseningar som beror på transportören, men hjälper dig gärna att spåra försändelsen.


5. Ångerrätt och returer

Som konsument har du enligt lagen 14 dagars ångerrätt från det att du mottagit varan.

För att utnyttja ångerrätten ska du kontakta oss via e-post innan du skickar tillbaka varan. Vi kommer då kontakta dig hur retur processen kommer se ut beronde på din beställning.

  • Varan ska vara oanvänd och i originalskick.

  • Du står för returfrakten 50 kronor, om inte annat anges.

  • Återbetalning sker inom 14 dagar från det att vi mottagit och godkänt returen.


6. Reklamation

Om en vara är felaktig eller skadad har du rätt att reklamera enligt Konsumentköplagen Kontakta oss på Platinumsportswear@hotmail.com med ordernummer och bilder på felet. Vi står för returfrakten vid godkänd reklamation.


7. Personuppgifter

Vi hanterar personuppgifter enligt GDPR. Läs mer i vår integritetspolicy.


8. Ansvarsbegränsning

Vi ansvarar inte för indirekta skador, t.ex. leveransförseningar utanför vår kontroll.


9. Tvist

Vi följer svensk lag. Vid tvist kan du vända dig till Allmänna Reklamationsnämnden (ARN) eller använda EU:s onlineplattform för tvistlösning: http://ec.europa.eu/consumers/odr.